neděle 19. října 2014

Chmůrolovec, část I.

O třínohých pitbulech a jiných mrzáčcích. První setkání zvídavého vlčete a nesmělého alfy.

Číst kapitolu ve Word online 


18 komentářů:

  1. Pacilo sa pokracovanie. Mas super opisy a prirovnania. A perfektne opisy spravania psov☺ ester

    OdpovědětVymazat
  2. Ja som to vedel! Kurva, že hej!

    Zasa dokonalý text, premyslený do detailov, vyšperkovaný hrou slovíčok, prirovnaní, podsúvaním asociácií, nápaditou slovotvorbou, osobným šarmom pisateľa, čo rozumie svetu písmen a je požehnaný s ním nakladať v prospech nás, slaboducho nedokonalých!
    Sláva Ti, ó, český jazyk, čo si skočil po hlave Psiskovi a buď požehnaná Múza, čo dokázala tento zázračný koktail namixovať a podsunúť Psiskovým labám! Ámen!

    MŇAM! Jedinečný opis vnútorných pochodov, myšlienok, pozorovaní, pocitov alfy, prekladaný jemným edukatívnym prísunom informácií o psoch ako takých a to všetko elegantne zabalené do šťavnatého príbehu, kde mi Psisko dáva tušiť zauzlený, pikantný dej.

    Výborne napísané, klaniam sa, chlape, máš talent a moje osobné čitateľské senzory pokorne skláňam pred Tvojim darom mysle, jazyka, hravosti hlavy, schopnosti nájsť v bežných situáciách iskru neodhaleného a to všetko nám vieš ponúknuť úžasnou formou.

    Díky... rochnil som sa v Tvojom texte zas a zas! Už teraz ma svrbí nedočkavosť na koži, škriabem očami monitor a silou vôle Ťa nútim pridať ďalšiu časť!
    Egoista, vravíš?! Pôžitkár?! Som! A čo! Pri Tebe, Psisko, si to môžem hravo dovoliť, lebo Tvoj ďalší text bude rovnako príjemný, hrejivý, nenútený, bude zasa podsúvať myšlienky na premýšľanie, možno sa blysne aj tragédiou, bude jemne masírovať bránicu a nútiť kútiky pier do úsmevu a určite tam nájdem aj časť, kde mi vyletí z pusy hlasné „WTF! Ale toto už si vážne prehnal, maníku!“

    Smeješ sa mi? Opäť mi „nadávaš“ do lichotníkov? Ok, som... lebo bližšia košeľa, ako kabát... ehm, v Tvojom prípade, Psisko... bližšia koža, ako chlpy!

    A dosť chvály, Fagan jeden nenásytný! Ešte mi spyšnieš!

    Mám prosbu... kde nájdem Tvoje ďalšie poviedky, či tvorbu ako takú? Mám v merku ODG a tieto stránky. Máš ešte niekde inde písmenká na webe voľne ložené? Ak hej, prosím, sem s linkom. Ď.

    OdpovědětVymazat
  3. sorry, Psisko, opäť som sa tu pýtal na tvoju staršiu tvorbu a až teraz som si našiel odpoveď v iných komentoch... sorry
    a hneď musím napísať, že som "schcíplý" z toho, že viac Tvojich písmenok nedostanem z webu
    ale nedá mi... veď si písal aj skôr a určite máš kdesi v osobných archívoch "zašité" dieločka starého dáta, či nie?
    sú také? ak hej, túžim po nich... ak by náhodou... of course, you do not do no violence!
    dík za pochopenie :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A takhle se prosím ochočuje hyena - slovními pamlsky. :-)
      Ne, vážně, moc děkuju za tak krásná slova. Už dlouho jsem nic podobného nečetl. :-) Možná že to publikování a čekání na komentář přeci jen má nějaký smysl, i když občas čekám dlouho, článek si přečte třeba padesát lidí a pořád nic. Publikujícího autora ze mě vlastně dělají čtenáři jako ty. :-) Ohlasy nemusí být důležité pro samotné psaní, ale pro publikování ano. Nikdo se asi nebude namáhat a "vnucovat" svou tvorbu lidem, pokud nemá zpětnou vazbu, že. :-)

      Ke tvému druhému komentáři: No, tak... ano, píšu tak nějak od té doby, co psát umím, resp. co znám písmenka, takže od první třídy. :-) Ale nebudu tě přece obtěžovat se svými pokusy ze základní školy. :-) Většina věcí, které jsem shledal jako "divácky přístupné", je maximálně sedm let starých a vyskytuje se na netu, pokud jsem je dopsal. Mám samozřejmě hromadu nedopsaných věcí, ale netuším, jestli by se ti chtělo do těhle nedokončených příběhů. Doteď ji nikdo vyjma mě nečetl. A musím tě upozornit předem - staré věci nedopisuju, protože mi to nejde. Nedokážu se vrátit do nějakého předchozího období, takže rozepsaná povídka je pro mě v tomhle ohledu ztracená. Nejsem moc dobrý psavec, protože se neumím "přinutit" psát něco, co už nejde ze mě.

      Vymazat
    2. P.S.: Jo, myslím, že k tomu "WTF momentu" určitě časem dojde. :-D

      Vymazat
    3. Ty paskuda prešibaná, viťúz vybíjaný! Hyena krotená! Rád som Ťa podrbal za uškom, na brušku, možno aj v okolí ocásku.
      Ešte aj pri Tvojich komentoch sa bavím.  Díky.

      Vážne... a pravdu povediac, ani som Ti veľmi nelichotil, pretože som napísal ako sa cítim pri vstrebávaní Tvojich myšlienok.
      Mrzí ma len jedna vec... že Ťa nepoznám osobne... myslím, že Tvoja spoločnosť musí byť veľmi osviežujúca a s trochou dobrej nálady určite oblažuješ ľudí vôkol.
      No čo už, človek nemôže mať všetko.

      Tak ma napadá z iného súdka... ako si na tom so slovenčinou? Rozumieš všetko, či sa radíš už ku generácií, ktorej nič nehovorí? Zvládaš naše: vôdzka, odedza, bocian, paskuda a pod.?
      Nepodceňujem Ťa v žiadnom prípade, len sa informujem, či môžem písať komenty, ako mi slovenský zobák narástol. 

      A ďalšia otázočka ma páli už pekných pár týždňov... snáď môžem... Vaše Lordstvo, prosím ponížene, ako je to s Vašim bývalým menom Lord Roderik Galant? Myslím, ako vzniklo, prípadne čo presne znamená, či od čoho je odvodené?
      Juj, len ma nebite rákoskou ani po hlave, ani po prdelke, prosím! Áno, som drzí, ale ja už som raz taký!

      Ale späť ku komentom a spätnej väzbe.
      Je to holý fakt, sme človečie plemeno lenivé, chceme mať všetko a hneď, najlepšie priamo do papule a bez akejkoľvek námahy. Potom sa jeden autor nedočká komentárov, lebo nenažraný čitateľ len zhltne sústo a nevychovane zmizne preč. Žiadne „ďakujem, veľmi rád prídem na labužnícky pamlsok aj nabudúce“, či nebodaj napísať pár slovami ako sa cítil pri čítaní a čo mu poviedka dala! Načo! Autor je „povinný písať, publikovať, najlepšie denne a hlavne nech drží hubu a krok!“. Ani sprosté „bozaj ma v riť“ neštekne zmlsaný čitateľ a neuvedomuje si, koľko duševnej námahy si musel vložiť do poviedky. Samozrejme si potom znechutený. Poznám to, Psisko, lebo občas niečo hodím na web aj sám a už si zbytočne nederiem hubu, či prsty výčitkami v odpovediach.
      Chápeš... asi tak...

      Huhú a teraz tá chrumkavá časť pre mňa! Slintám si na klaviatúru už teraz.

      Mám samozřejmě hromadu nedopsaných věcí, ale netuším, jestli by se ti chtělo do těhle nedokončených příběhů. Doteď ji nikdo vyjma mě nečetl.

      Áno, áno! Chcelo by sa mi! Rozhodne áno! A nevadí, že nie sú dopísané... nebudem Ťa tlačiť k dopisovaniu... až taký barbar nie som!
      Zároveň čestne vyhlasujem, že Tvoje práce sú len pre moje súkromné zneužitie, nebudem ich ďalej šíriť, vykrádať, či podobne przniť a budú uložené v zaheslovanom súbore môjho NB. Uff, tak prisahám, slavný soude a keď klamem, tak nech mi... ehm, čo by mi tak mohlo... sakra! Už to mám! Nech mi odpadne tuková pneumatika z bruška a narastú mi svaly na celom tele a nech som riadne muskulatívny! Tak! Ale som si dal! Kruci prdel!

      O všetky poviedky, ktoré si mi schopný postúpiť mám záujem a keď si ochotný mi ich poslať... huch, už teraz kňučím blahom spolu s mojím mailom: toothlessdevil99@gmail.com

      Opúšťam Ťa s nádejou v chpoch, musím do pelechu, príroda a samička volá! To je život, do prdele práce!

      Vymazat
    4. Cha, takže i ty, Brute, ano? :-) Taky někde nabízíš své písemnictví? Chci přesnou adresu! Z toho se nevykroutíš. :-D Málokdy mám chuť louskat něčí blog, ale ty jsi ve mě vzbudil zvědavost.
      Co se slovenštiny týče, měl jsem ji dva semestry na VŠ a rozumím na nějakých 90-95%, ten zbytek si domyslím podle kontextu. Takže žádný problém, asi mnohem horší by pro mě bylo, kdybys na mě spustil anglicky.

      Naznačil jsi, že bys mě rád znal osobně... no, nevím, jestli je o co stát. :-D Jsem spíš introvert, věčně ponořený do hlubin své mysli, žijící tak trochu v jiné sféře a časoprostoru... moje tělo tu je, ale jinak je volaný většinou nedostupný :-) Mám dva blízké, několikaleté přátele a skvěle vycházím i s maminkou, pak pár kamarádů a známých, se kterými se "vídám" hlavně na FB a myslím, že vlastně vůbec neví, kdo jsem. :-D Zkoušel jsem být "společenštější", ale po pár týdnech jsem to vzdal. Není to pro mě přirozený. Ale na druhou stranu - nikdy si nenechám ujít příležitost, jak někoho obohatit nebo ho přimět k zamyšlení. Nejsem (doufám!) ten typ, co by lidi mermomocí přesvědčoval o svý pravdě, spíš mě baví rozšiřovat obzory.

      Jak vzniklo jméno Lord Roderik Galant? To je docela dlouhá historie, tak ji zkrátím. Roderik je jedna z mých prastarých postav, "narodila" se někdy před patnácti lety spolu s mým dětským sci-fi o jistém řádu, který bude později zmíněn i ve Chmůrolovci. Byl to velice mocný a moudrý muž (odtud Lord) a byl zároveň i jemný a galantní. Několik let byl mým vzorem i tajnou láskou. :-) Chtěl jsem být jako on a vlastně jsem se jím na pár let stal, ale... no, já jsem spíš pes, takový bezstarostný, hravý, přerostlý štěně, než alfa-vlk nebo páníček. Proto jsem se vrátil ke svojí přirozenosti a jeho lordstvo se opět "osamostatnilo". Psisko a LRG jsou jeden a ten samý člověk, ale dvě rozdílné "identity", dalo by se říct. :-) Schizofrenii nemám - dělali mi testy. :-D

      No, porozhlédnu se ve svém "archivu" po něčem použitelném, za co bych se nemusel stydět. :-) Taky mi odpoledne došlo, že jsem chtěl na Troše nostalgie zveřejnit jednu svou starší povídku (kapitolovou). Takže snad budeš na nějakou dobu saturován. :-)

      Vymazat
    5. Jo, i ja, Brute! Sporadicky mrskám čtivom po webe. :-)
      Lež, vlastný blog už nikdy nechcem a nikdy mať nebudem. Sorry. Aby si chápal, milý priateľu... sociálne siete a ich prepojenosť + ľudská hlúposť, zášť, krátkozrakosť, morálna slepota a žiarlivosť mi strašlivým spôsobom zasiahli do života a prišiel som o lásku. Životnú lásku a preto som zanevrel na túto časť jednotiek a núl v elektronickej podobe. Soc. sieťam sa vyhýbam lepšie ako čert svätenej vode a o sebe už po novom mlžím, ako sa len dá. Raz som muž, raz žena, raz mám 25 rokov, raz 80 a tak.
      Btw, divím sa, že si to na mňa ešte nevytiahol... hech, v týchto komentoch som muž, ale na Troche nostalgie som Ti komentoval ako žena. Soráč.

      Čo ale stále pevne platí je, že Tvoju tvorbu obdivujema a za tým si stojím.

      Ešte som Ti dlžný zvyšok vysvetlenia s mojim publikovaním. K písaniu som sa dostal ako potreštenec, bez štipky zdravého rozumu, len z hecu, namyslenosti.
      Raz som z dlhej chvíle čumel kamoške cez plece, ako ďatluje FF na upírov a uchechtol som sa, že by som to napísal lepšie.
      Nešker sa mi, veď som Ti už napísal, že som bol pako!

      No a slovo dalo slovo, baba sa nafúkla, že teda nech len prázdne netliacham a píšem.
      Vyžiadal som si jej všetky kapitoly, prekopal som to celé podľa seba, vložil do poviedky nové postavy, iné reálie a už som sa viezol. Viezol v zmysle, že začali okolo mňa „hýkať“, že je to super a ide mi písanie a nech pokračujem, lebo sú zvedavé ako to ukončím, nech skúsim napísať aj niečo svoje, originálne a pod..

      Ach, Roderik, mladosť pochabosť, upísal som sa diablovi. Písal som FF, občas dajakú jednorázovku, kratšie poviedky ( nič svetoborné ), žil, užíval, publikoval s drzosťou mladosti a potom nastal zlom. Všetko sa mi zosypalo, zostal som sám a stiahol sa z netu.
      Ale nedali pokoj a žiadali aby som písal ďalej, ja som odmietal... kamoška sa nevzdávala, prišla s návrhom, že ja budem písať ( ak budem mať chuť ) a ona to dakam zavesí, že ak chcem, aj pod jej menom. A pridali sa ďalšie. Zlomili ma, súhlasil som, lebo škemrali zvedavosťou a mne to bolo jedno, že „moja duševná práca“ nemá moje iniciály. Veď ide len o srandu, kratochvíľu, výmyseľ a tak. Nemám nutkanie vzdelávať okolie, či šíriť posolstvá, vieru, preboha nie!

      Asi som teraz klesol v Tvojich očiach, no píšem pravdu. Už nikdy sa neotvorím webu s dôverou, pretože dosť ľudí sú zákerné hyeny. Nie, urážam hyeny, sorry. Ľudia dokážu byť zákerní až do morku kostí.
      Toľko na obhajobu pred Tvojim zrakom a vysvetlenie, prečo je Hir Movem raz kocúrik a raz kočanda ( v podstate mám 50 rokov, udržiavaná zaspatá yaoistka, som 30 rokov šťastne vydatá a 22 ročný syn mi robí len radosť, ehm, kuc, kuc... teda, vlastne sa musím ísť pozrieť do poznámok, zanoriť nos do skrýpt, lebo zajtra mám cviko z programovania v jave, poobede skočím do posilovne, večer sa musím oholiť, chcem byť sladký pre Filipa, milujem ho )

      A áno, budem veľmi, veľmi saturovaná, ak nájdem ďalšiu kapitolovku na Troche nostalgie.

      Tak ako si stojím u Teba, Galantné Lordie Psisko? Ešte stále vzbudzujem Tvoju zvedavosť, alebo už prevládlo zhnusenie z môjho pokrytectva?

      Bo ja desom tajím dych nad odpoveďou a túžim naďalej cítiť Tvoju priazeň, jemnú sťa pavučinka, k mojej ustráchanej dušičke. :-/

      PS - neodolal som a odpísal Ti ešte v noci, lebo spánok by aj tak obchádzal moju hlavu pod tiažou výčitiek a Morfeus by odmietal vložiť píšťalu do pier

      Vymazat
    6. Och, tys tak zajímavý tvor! :-) Po dlouhé době mě zaujala nějaká lidská bytost. Obvykle mám totiž pocit, že lidé jsou strašně nudní. :-D
      Ano, všiml jsem si té tvé "pohlavní nejednoznačnosti", ale tohle je to poslední, kvůli čemu já dělám povyk. Nanejvýš povyk typu "Ó, bože, můj druh!" :-D V žádném případě tě nepovažuju za pokrytce, protože to bych se já sám už musel jít za pokrytectví zastřelit. Zkrátka jsou mezi námi bytosti, pro které je jeden život a jedno pohlaví málo. Já o tom "něco" vím. :-)

      Vymazat
  4. Ach, bohovia!
    Bol som vzatý na milosť, nie som pre Neho psanec, hulvát, lživá huba, nečisté semä, čo treba vyhubiť!
    Lord ma pochopil a pohladil mi zmučenú dušu. Díky, Roderik, veľa to mňa znamená.


    Konečne nádych slobodou vnemu
    S nádejným úsmevom vzhliadam k nemu
    Pokoril krutosť temna svetského snemu
    Za tvora ma uznal, bytosť primkol k môjmu menu.

    Som ona i on a ešte on i ona
    Rokmi okolie chaosom stoná
    Mlžím, zavádzam, výčitiek tona
    Lord chápavo prikývol, môžem už skonať


    Ďakujem

    OdpovědětVymazat
  5. Hmmm... milý priateľu, stojím pri okne s rannou kávou a po okne i očiach stekajú kvapky...
    Šedo pod oblohou, tmavo šedo v duši... splín ako stodola...
    A predsa... akej farby sú oči vzialenej osoby, hĺbavého introverta?

    Viac ma však zaujíma... áno... akej farby sú jeho myšlienky? Sú hrejivé? Kúsavé? Povedz, môj bard, povedz... veď máš plnú hlavu myšlienok... tak zraď, akej farby?
    V každom prípade sú nepolapiteľné... snažím sa ťa zazrieť v mojej mysli, no strácaš sa v jej šedi, skrývaš sa mi v opare nepoznaného... a môj splín rastie...

    Káva vychladla, už ani tá nepoteší...

    OdpovědětVymazat
  6. Ale jdi ty. Jestli tak moc toužíš poznat mou fyzickou podobu, tak tu přece máš fotku. :-) V sekci "Autor stránek". Je růžová. :-) Protože já se taky často cítím "růžově". Ale mnohem víc fialově. Fialová je bezvadná barva, vznikne spojením "mužské" modré a "ženské" červené, spojením chladu a tepla, prostě kontrastů. A kontrasty mám rád.
    Jinak barva mých očí je oříškově hnědá, když už se ptáš. :-) Ale vždycky jsem chtěl modré. Tmavě modré nebo tyrkysově modré. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty bláhovej floutku!
      Ja mám predsa už dávno Tvoje fyzično stiahnuté v NB, poznám Tvoju krivku pier aj jemný úchop prstov na Nikone / si jedna z mojich tapiet a nepravidelne ma chodíš navštíviť nocou, keď sa pozadie mení a ja sa snažím ždímať šedú mozgovú kôru a čosi zosmoliť do pokračka poviedky /
      I urančivý pohľad Tvojich zvýraznených kukadiel, tiež kontúru šije obohnanej obojkami... lenže Ty klameš zrkadlením i farbou!
      Ako mám poznať farbu očí, sakra?!
      Teraz už viem... ďakujem.
      A fialovú mám rád, zvládam jej provokatívny „kukuč“, dokonca som ochotný vyjsť medzi dvojnožcov v tomto odtieni.

      Takže „oříškově hnědá“... ok.

      Ozaj, už som Ti spomenul, že v ostatnom ( rozumej: poslednom ) parte poviedky som použil Tvoju fotku mnou upravenú, dokonca i Chmúrolovca?
      Ešte nie je na webe, čo je fajn, lebo po dnešnom Tvojom priznaní je nutné „zfialovieť“ od základu. Chmm, zopár kliknutí a budeš dokonalý... podľa mojich očí, samozrejme.

      A pozor! Nie som Tvoj stalker, zahoď strach... Ty už predsa vieš, že ma najviac láka farba Tvojich písmen, myšlienom a fyzično je v tomto smere úplne nepodstatné.

      Vymazat
    2. Tím posledním odstavcem jsi mě uklidnil. :-D

      Vymazat
  7. Hi hi, viem.
    Priam som cítil z Tvojich chlpov, ako sa ježíš protivenstvom až po posledný odstavec! :-D

    Klídek chlpáči, medzi nami je jasno... aj Psisko je „sýty“ ukľudnením, aj ja som „celý“ Tvojou priazňou. Dokonalý stav, tak prosím, nič na ňom nemeňme!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Protivenstvom" nie. :-) Spíš jen rozpaky. Dřív jsem nadšeně přiběhl ke každému, kdo na mě zamával a nabídl mi piškotek, vrtěl jsem ocasem a nechal se drbat, ale poslední rok jsem se vytrestal, dostal jsem přes čumák od někoho, kdo si říkal můj páníček, a od tý doby jsem hned na pozoru, když je na mě někdo podezřele milý. :-) Ale myslím - doufám - že takové virtuální podrbání za ušima mi snad neublíží. :-)

      Vymazat
  8. To bol skvelý zážitok. čítam to v práci a tak som sa ponorila do deja, že ma prekvapilo kde som, keď som dočítala kapitolu. Ten príbeh má skvelú atmosféru:) mala by som si ho nechať na večer do postele.

    OdpovědětVymazat